کارشناسان می گویند در طی 15 سال آمار دیابت دو برابر شده است

12ژوئن 2021 - متخصصان اعلام کردند که تعداد افراد مبتلا به دیابت در طی 15 سال دو برابر شده است.

ارقام NHS نشان داده است که اکنون در انگلیس پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت نوع 1 یا 2 هستند، در حالی که این آمار در ماه 5 سال 2004، فقط 4.1 میلیون نفر بوده است.

افزایش سطح چاقی مسئول افزایش موارد دیابت نوع 2 است.NHS انگلیس اخیراً گزارش کرده بود که پذیرش در بیمارستانهای انگلیس به دلیل دیابت مرتبط با چاقی، رکورد یک میلیون نفر را از سال 2019 تا 2020 زده است.

افزایش دیابت نوع 2 به ویژه در طی همه گیری نگران کننده است، زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت دو برابر بیشتر احتمال دارد که به دلیل ابتلا بهCoVID19 ، جان خود را از دست بدهند.

تام فرای، رئیس انجمن ملی چاقی، در گفتگو با میل آنلاین، گفت: این آمار نباید کسی را متعجب کند. برای 20 سال، دولت های پی در پی هیچ کاری برای مقابله با چاقی - عامل اصلی دیابت - انجام ندادند که به عنوان یک نتیجه مستقیم آمار دیابت افزایش یافت.گرچه از برنامه پیشگیری از دیابتNHS ، به عنوان راهکاری برای جلوگیری از تشدید آمار دیابت یاد می کنند، اما پیش بینی ها به این واقعیت نیز اشاره دارد که این برنامه نیز شکست خواهد خورد.

تاکنون، این برنامه به حدود 750هزار نفر که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شناسایی شده اند، برای کاهش وزن و انتخاب شیوه زندگی بهتر کمک کرده است تا بتوانند نتایج سلامتی خود را بهبود ببخشند، اما بنظر می رسد این اقدامات کافی نیستند.

مترجم: گرچه این گزارش به روند رو به رشد دیابت در انگلیس اشاره دارد، اما بر اساس آخرین آمار در ایران نیز روند مشابهی مشاهده می شود. آخرین آمار از این وضعیت در ایران مربوط به سال 1397 است که نشان می دهد 29 میلیون نفر در ایران دچار چاقی و اضافه وزن هستند و ۱۱ درصد افراد بالای ۲۵ سال معادل ۵ و نیم میلیون نفر در کشور ما به دیابت مبتلا هستند، که متاسفانه روند ابتلا رو به افزایش است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jun/experts-say-diabetes-figures-have-doubled-in-15-years.html